Huskies news

• Mediatiedote 10.04.2018 klo 10.00

Hämeenlinna Huskies luopuuu sarjapaikastaan Vaahteraliigassa

Hämeenlinna Huskies luopuu sarjapaikastaan amerikkalaisen jalkapallon Vaahteraliigassa. Pitkään jatkuneet vastoinkäymiset päävalmentajan nimittämisessä ja sitä seurannut epävarmuus johti viikonlopun jälkeen tilanteeseen, jossa osa joukkueen pelaajista ilmoitti purkavansa sopimuksensa. Huskies oli jo tehnyt sopimuksen yhdysvaltalaisen päävalmentajan kanssa, mutta valmentaja perui tulonsa yllättäen torstaina.

– Käytännössä joukkue jäi ilman hyökkäyksen linjapelaajia, ja kokonaisen hyökkäyksen linjan sekä päävalmentajan löytäminen tässä vaiheessa kevättä on osoittautunut mahdottomaksi, kommentoi Huskiesin puheenjohtaja Teemu Saarinen.

Vaahteraliigan sarjapäällikkö Roope Norosen mukaan Huskiesin luovuttamisen vaikutuksista Vaahteraliigan otteluohjelmaan tiedotetaan lähiaikoina.

– Toivottavasti Huskies saa toimintaansa uudelleen vauhtia seuraavalle kaudelle. Käymme nyt keskustelut muiden seurojen kanssa ja kerromme sitten, miten Vaahteraliigaa tullaan tänä vuonna pelaamaan.
    Hämeenlinna Huskiesin miesten joukkue nousi viidessä vuodessa alimmalta sarjatasolta SM-sarjaan eli Vaahteraliigaan. 2017 Huskies sijoittui sarjanousijana Vaahteraliigassa kolmanneksi. Seuran naisten joukkue ja juniorijoukkueet jatkavat toimintaansa normaalisti.

Vaahteraliiga-kausi 2018 käynnistyy torstaina 10. toukokuuta.

Lisätietoa:

Teemu Saarinen | puheenjohtaja, Hämeenlinna Huskies